Tuesday 30 June 2009

Si eu in rand cu lumea

Hello people. Acum cateva minute mi-a venit o idee...si am zis sa ma consult un pic cu Carla inainte
de a o posta pe blog, numai ca ideea a mai fost postata de altcineva, din cate am inteles
de Ionutz- "Domnisoara Cristina" de Mircea Eliade..
Bun si dupa ce am mai meditat un pic am ajuns la concluzia ca ar fi destul de fain dak am putea sa
punem in "scena", "La tiganci" de Mircea Eliade, sa primim spectatorul in lumea aceea controversata
Dupa cum bine stim nuvela fantastica ar fi armistitiul fragil dintre fortele imaginatiei si fortele logicii, fantasticul generand o viziune socanta asupra realitatii cotidiene (Manolesc). Ok..si cum noi suntem copiii inteligenti am putea sa aducem spectatorul intr*o astfel de stare ambigue cu ajutorul evadarii din timp si spatiu...in mom in care ar intra in acea casa sa paseasca pe domeniul sacrului, sa aiba parte de o initiere in joc si in arta.
In incipitul nuvelei Gavrilescu se urca in tranvai( simbol al trecerii dintr-un spatiu in altul)....din cate am inteles exista un drum pana la acea casa, si am putea sa ne folosim de "tranvai" iar pe parcurs sa presaram tot felul de simboluri..cifra 3, fereastra, umbra. Vechiul camin am putea sa il transformam in bordei,( faza dura e ca locul ala chiar e vazut prost de focsaneni..am adunat niste opinii si am inteles ca ar fi tipi care aduc prostituate :))..si stau numai tigani pe acolo etc) un topos in aparenta degradat dar in esenta in loc consacrat al magiei. Ar fi foarte fain daca in fata casei ar exista o banca iar spectatorul sa fie tras de limba despre trecutul sau (in nuvela are loc anamneza...Gavrilescu incercand sa isi aduca aminte despre Hildegard) si la un mom dat pe poarta sa apare tiganca care il conduce spre camera babei .. iar pe drum sa ii induca ca ghicitoarea este cerberul, cea care oficiaza un prim ritual al trecerii spre initiere. Ajuns acolo sa fie silit sa dea bani "sa plateasca vama" si ar fi ok dak ar exista si un ceas care sa fie fara baterie ... ;;), iar baba ghicindu-i sa il indrume spre cele 3 tipe..evreica, grecoaica si tiganca si pe parcurs sa fie nevoit sa le ghiceasca(ca daca nu va ghici cine e tiganca nu va mai putea iesi din labirint sau pana mea..:D ) . Ok de acolo sa fie condus iar de tiganca care l-a luat in primire spre camera in care se afla tipele(de aici incepe purgatoriul). In celelalte camere am putea sa construim un pic din firul narativ al nuvelei...fetele sa il prinda in jocul lor nevinovat, sa tot il intrebe care dintre ele e tiganca..aici sa speram ca nu ghiceste ca sa poata fi aruncat in asa numitul labirint, in camera obscura,fiind agasat de tot felul de obiecte care sa fie in numar mare. Dupa ce iese din asa numitul labirint sa fie iar intampinat de cele 3 fete care sa il prinda din nou in dansul lor, invartit alea alea si tot innebunit cu intrebarea:care e tiganca :D ... si dak nu ma insel in nuvela tipul lesina si cand se trezeste descopera ca se afla in camera babei ....ma rog el pleaca si descopera ca au trecut super multi ani si nimic nu mai era la locul lui...si se intoarce din nou la bordei unde o gaseste pe Hildegard..si pam pam sfarsitul nuvelei :)). Si ma gandeam ca noi nu prea am putea sa construim chiar ca acolo si dak e sa il inducem in alt univers la fel de omg :)) si de ambigue...si pe parcurs sa fie agasat de simboluri. In nuvela mai erau: setea, anamneza, cerverul, nucul, caldura, cafeaua, birjarul (cel care il duce inapoi la bordel) si etc....
Eu cam atat am avut de spus ... ;;) sper sa fie ok :D

No comments:

Post a Comment